Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Maj Asplund Carlsson

Vetenskaplig handledare

Staff member at Division of Educational Science and Languages.

Conducts research in social sciences, educational sciences.


Publications


Att göras till filmarbetare i den nya kulturekonomin

Published

Att göras till filmarbetare i den nya kulturekonomin

Barn- och ungdomslitteratur som samhällsspegel

Published

Barn- och ungdomslitteratur som samhällsspegel

Bedömnings-, dokumentationspraktiker och pedagogiska identiteter

Published

Bedömnings-, dokumentationspraktiker och pedagogiska identiteter

When competition and an increasing level of marketisation characterises school life, the number of evaluations and the level of control has grown o...

De kommer från nordost : om skolkonkurrens och elevidentitet i ämnet svenska som andraspråk

Published

De kommer från nordost : om skolkonkurrens och elevidentitet i ämnet svenska som andraspråk

They come from the north-east. On competition between schools, and student identity in Swedish as a Second Language. Current educational policy in...

Det lekende, lærende barnet : i en utviklingspedagogisk teori

Published

Det lekende, lærende barnet : i en utviklingspedagogisk teori

Educating for a marked of masculinity : Higher education of film producers and the film industry

Published

Educating for a marked of masculinity : Higher education of film producers and the film industry

Elevdokumentation : om textpraktiker i skolans värld

Published

Elevdokumentation : om textpraktiker i skolans värld

En prövningens tid. : Om det nationella provet i svenska i Skolår 5

Published

En prövningens tid. : Om det nationella provet i svenska i Skolår 5

Stephen J. Ball har under senare tid diskuterat hur olika testprak-tiker kommit att dominera utbildningsdiskursen globalt och nationellt. På...

Genus och queer

Published

Genus och queer

"Handen i handsken" - om yrkesmässig lämplighet

Published

"Handen i handsken" - om yrkesmässig lämplighet

Individual Educational Plans in Swedish schools : Forming identity and governing functions in pupils’ documentation

Published

Individual Educational Plans in Swedish schools : Forming identity and governing functions in pupils’ documentation

The documentation of pupils in Swedish schools is extensive and  a documentation culture has come to characterize the schools in recent years. In t...

Learning to produce or learning to pitch? : Educating for the film industry

Published

Learning to produce or learning to pitch? : Educating for the film industry

Läraryrket : ett mångfacetterat uppdrag

Published

Läraryrket : ett mångfacetterat uppdrag

Performativity as pretence : A study of testing practices in a compulsory school in Sweden

Published

Performativity as pretence : A study of testing practices in a compulsory school in Sweden

Our aim in this paper is to analyse the impact of the standardised test on classroom practices in grade 5 in a compulsory school in western Sweden....

Spänning och äventyr som läromedel

Published

Spänning och äventyr som läromedel

Svenska som demokratiämne och social reproduktion

Published

Svenska som demokratiämne och social reproduktion

Tanterna och pedagogiken

Published

Tanterna och pedagogiken

The Art of Teaching Children the Arts: Music, Dance and Poetry with Children Aged 2-8 Years Old

Published

The Art of Teaching Children the Arts: Music, Dance and Poetry with Children Aged 2-8 Years Old

Till ”vildingarnas” land : Barnboksförfattaren besöker förorten

Published

Till ”vildingarnas” land : Barnboksförfattaren besöker förorten

Few studies have been carried out on children’s literature from a post-colonial perspective. In this article, we look closer at four picture books...

Utvecklingspedagogiken och den sociala ordningen

Published

Utvecklingspedagogiken och den sociala ordningen

Writing for life? : A case study of affordances of writing in four L1 upper secondary classrooms

Published

Writing for life? : A case study of affordances of writing in four L1 upper secondary classrooms

During the period of 1994-2011 all programmes in Swedish upper secondary school comprised a set of core subjects with the aim to entail equity on t...

Research projects