Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Nyutbildade sjuksköterskors utveckling mot yrkesexpertis - innehåll och förutsättningar för ett arbetsintegrerat lärande och ett hållbart yrkesliv i övergång mellan utbildning och yrkesliv
Maria Skyvell Nilsson, Kristina Areskoug Josefsson, Anne-Marie Suutari, Annika Eklund (Högskolan Väst), Anders Sterner, (Högskolan I Borås) 

En kompetensbaserad fortbildning för pediatriska bakjourer i Västra Götalandsregionen
Maria Skyvell Nilsson (Högskolan Väst), Per Wekell, Helena Vallo (NU-sjukvården), Daniel Holmgren (Sahlgrenska universitetssjukhus)

Mentorskap (doktorandprojekt)
Pernilla BerndtssonMalin BerghammerMaria Skyvell Nilsson, Eva Brink (Högskolan Väst)

Ett hållbart arbetsintegrerat lärande för nyutbildade sjuksköterskor (doktorandprojekt)
Anna Andersson, Maria Skyvell NilssonEva Brink (Högskolan Väst)

Handledningsmodellen - patientnära lärande
Anette Johnsson, Johanna Selin-Månsson, Sandra Pennbrant (Högskolan Väst) 

Clinical learning in times of crises. How Covid 19 affected nursing students’ clinical learning
Anette Johnsson, Anna-Lena Eklund, Jan Gustafsson-Nyckel (Högskolan Väst)

Supporting an emancipatory nursing education for equality in healthcare - Exploring norm-critical perspectives in a campus-based clinical learning environment (Doktorandprojekt)
Ivan Andres Castillo, Elisabeth Dahlborg, Susanna Höglund Arveklev, Ellinor Tengelin (Högskolan Väst), Mittuniversitet Östersund 
 
Metodutveckling för kreativt skrivande i medellång vårdutbildning, ESRA- modellen
Henrik Eriksson (Högskolan Väst), Monir Mazaheri (Sophiahemmet högskola), Malin Jordahl, Martin Salzmann-Eriksson (Högskolan i Gävle)
 
The state of open educational resources (OER) in swedish higher education
Susanna Höglund Arveklev, William Jobe (Högskolan Väst)
 
Learning to teach at a norm-critical clinical learning centre: A phenomenographic study
Susanna Höglund Arveklev , Ellinor Tengelin (Högskolan Väst)
 
Swedish students’ experiences of having drama as a learning activity in a critical care program – A qualitative study 
Susanna Höglund Arveklev (Högskolan Väst) Sepideh Olausson, Mona Ringdahl (Göteborgs universitet), Wendy Chaboyer (Griffith university, Australia), Frances Lin (Flinders university, Australia)

Studenters utvärdering av verksamhetsförlagd utbildning vid utbildningsprogrammen till sjuksköterska- och specialistsjuksköterska
Marie Engwall, Maria Skyvell Nilsson, Josefina Söderblom (Högskolan Väst), Maria Jaensson (Örebro universitet)

Studenters utvärdering av simulering som pedagogisk metod för inlärning av vårdande moment
Marie Engwall (Högskolan Väst)

Work-integrated learning in Swedish primary healthcare: a study of diebetes specialist nurses´s professional development and learning in a digital setting using person-centred care approach (Doktorandprojekt)
Alma Dautovic, Susanne Andersson, Ulla Fredriksson Larsson, Eva Brink (Högskolan Väst)

Towards a quality framework for work-integrated learning in higher education and working life
Ulla Fredriksson Larsson, Helena Vallo Hult, Hanne Smidt Södergård, Urban Carlén, Kristina Johansson, Marie Påsse, Ingrid Tano, Ulrika Lundh Snis (Högskolan Väst), Johan Linder (NU-sjukvården)

Bilden av - ett projekt om marknadsföring av högre utbildning genom bilder
Åsa Rejnö, Camilla Seitl (Högskolan Väst)

WIL in PhD education
Kristina Areskoug Josefsson (Högskolan Väst), Liexel Massyn (UFS, Sydafrika)

(Vårdforskning i samverkan - VIS) Hälsofrämjande faktorer av betydelse för ett hållbart studie- och arbetsliv inom vård, omsorg och socialt arbete - en longitudinell studie
Håkan Nunstedt, Sandra Pennbrant (Högskolan Väst), Jenny Hallgren, Dip Raj Thapa (Högskolan i Skövde), Inger Ahlstrand (Jönköping university), Ingrid Larsson (Högskolan i Halmstad) m. fl.

Att förstå sjukdomen, ur patientens, den närståendes och vårdpersonalens perspektiv
Håkan Nunstedt, Sandra Pennbrant (Högskolan Väst)

Våld i nära relation - kunskap i samverkan mellan hälsa- och sjukvård och akademi
Maivor Olsson-Tall, Maria Erlandsson, Sofia Tingberg, Jenny Ström Åberg, Catrin Johansson (Högskolan Väst), Terese Johansson (NU-sjukvården)

Breaking-fences - Fostering norm awareness through norm creativity in European health science education
Henrik Eriksson, Elisabeth Dahlborg, Susanna Höglund Arveklev, Ivan Andrés Castillo, Kicki Klaeson (Högskolan Väst), Slezska Univerzita V Opave Tjeckien, Instituto Politecnico de Braganca Portugal

Senast uppdaterad