Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Det här forskningsprojektet handlar om barnskötare som utbildar sig till lärare. 2008 startade en lärarutbildning på Högskolan Väst där de studerande har yrkeserfarenhet från förskola, förskoleklass eller fritidshem.
Studenterna får tillgodoräkna sig 15 högskolepoäng motsvarande den ordinarie lärarutbildningens inledande kurs och utbildningen genomförs i högre studietakt än ordinarie utbildning. Tanken är att studenternas yrkeserfarenhet möjliggör detta. Det som gör denna studie extra intressant är att för studenterna föregår yrkeserfarenhet den högskoleförlagda delen av utbildningen, vilket kan jämföras med en traditionell professionsutbildning där högskoleförlagd- respektive verksamhetsförlagd utbildning (praktik) varvas.
Genom att samla in data från lärarstudenterna på denna utbildning söker forskarna svar på följande frågor:
2009 - 2012