Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Avhandlingsarbetet har utvecklingsprojektet Plug Innan som kontextuell ram. Det huvudsakliga syftet är att undersöka hur ett projekt som avser att öka måluppfyllelse och närvaro kan skapa förutsättningar för lärares professionella lärande, samt hur projektet implementeras i skolans dagliga verksamhet.
Studiens design består av semi-strukturerade intervjuer av lärare, rektorer och lokala projektledare för Plug Innan (n=15) i fem skolor i Västra Götalands Regionen. Vidare har en longitudinell enkät genomförts hösten 2018, 2019, 2020 och 2021. Här är fokus på kollektiv och individuell efficacy (tilltro till gemensam och egen kompetens) i lärarnas dagliga arbete med att bemöta, anpassa och stödja alla elever. Enkäten har riktats mot all pedagogisk personal i skolans verksamhet.
Genomförande av utvecklingsprojekt - ett stödmaterial
Karoline Larsen Andersson (doktorand)
Karin Forslund Frykedal (ansvarig, huvudhandledare)
Cecilia Thorsen (biträdande handledare)
2017 - 2023
Kontakt
Doktorand
Doktorand i pedagogik med inriktning mot AIL
Karoline Larsen Andersson
E-post:
karoline-larsen.andersson@hv.seTelefon:
0520223811Rumsnummer: I425A