Decolonization and Norm Critical pedagogics
Projektet är ett samarbetsprojekt med universitet i Cape Town inom ramen för ett SASUf samarbete.
Fokus är på att skapa gemensamma kunskaper kring de-kolonisering och normkritik i olika utbildningskontext. Projektet kommer att genomföras med ett gemensamt AIL perspektiv. Syftet med projektet är att skapa ökade möjligheter för jämlikhet och inkludering
Forskningsområde
- Vård och hälsovetenskap
- Arbetsintegrerat lärande
- Vårdvetenskap
- Omvårdnad
Forskningsmiljö / Institution
- Lärande och vårdande för hållbar hälsa, LOV
- Institutionen för hälsovetenskap
Projektledare
Medverkande Högskolan Väst
Övriga projektmedverkande
Hilde Ibsen Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap. Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap. Risk- och miljöstudier. Karlstads Universitet,
Penelope Engel Hills Cape Peninsula University of Technology
Rowland. Nelson Faculty of Health Sciences Mandela University. Port Elizabeth
Forskningspartner
Karlstads Universitet
Cape Peninsula University of Technology Cape Town
Mandela University. East Cape Province
Forskningsfinansiär
SASUF (South Africa- Sweden University Forum)
Projekttid
2019 -