Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
25 apr 2023
En av de första peer review-granskade artiklarna om ChatGPT och högre utbildning: “ChatGPT: Bullshit spewer or the end of traditional assessments in higher education?” från tidskriften Journal of Applied Learning & Teaching närmar sig 25 000 nedladdningar (i slutet av april).
I artikeln redogörs inledningsvis för OpenAI:s historia och ChatGPT:s funktionalitet. Artikeln innehåller därefter en granskning av vilken betydelse ChatGPT kan få för lärande, undervisning och bedömning inom högre utbildning. Avslutningsvis levererar författarna ett antal rekommendationer riktade till studenter, lärare och lärosäten.
Artikeln går att nå här: ChatGPT: Bullshit spewer or the end of traditional assessments in higher education? | Journal of Applied Learning and Teaching (sfu.ca)