Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Anställd på Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologi.
Forskar inom området forskningsmiljöer, lärande i och för det nya arbetslivet, lina, forskningsområden, arbetsintegrerat lärande, samhällsvetenskap, utbildningsvetenskap, pedagogik.
Rumsnummer: I528
Jag arbetar vid Institutionen för individ och samhälle, Högskolan Väst.
Mitt forskningsintresse rör lärande i arbete, med fokus mot offentlig verksamhet.
Mitt intresse kretsar kring kunskap och lärande i sociala sammanhang där människor interagerar med varandra. Hur individernas handlande formas av organisatoriska förutsättningar och av mellanmänskligt samspel samt hur interaktionen påverkar meningsskapandet, är del av detta.
Min forskning tillhör området Yrkeskunnande och kompetens i arbetslivet och ligger inom ramen för forskningsmiljön Lärande i och för det nya arbetslivet (LINA) vid Högskolan Väst.
Jag har studerat målformuleringsarbete inom offentlig förvaltning. Min avhandling Informellt lärande i en formell organisation fokuserar lärande och meningsskapande i arbete. Den handlar om hur en kommunal organisations aktörer kommunicerar i utarbetandet av verksamhetsmål.
Läs nyhetsartikel om min avhandling
Det är pedagogers lärande och kompetensutveckling som studeras. Projektet betonar det formella samtalets betydelse för arbete och utveckling. Det som fokuseras är lärande mellan personer i didaktiska positioner - förskolepedagoger/förskolepersonal - i samband med genomförande av utvecklingssamtal. I projektet används begreppet Lärandesamtal vilket betecknar att tonvikten ligger på personalens lärande inom en specifik aktivitet i arbete.
Läs vidare i Västlänk om lärandesamtal i förskolan>>
Arbetsintegrerat lärande, offentlig verksamhet, målformuleringsarbete, lärande i sociala sammanhang, villkor för lärande, kompetens
Publikationer
Forskningsprojekt - Camilla Seitl