Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Anställd på Avdelningen för företagsekonomi.
Forskar inom samhällsvetenskap, ekonomi och näringsliv, företagsekonomi.
Rumsnummer: J306
Forskar om detaljhandelns utveckling och vilka långsiktiga effekter och konsekvenser digitaliseringen har på relationen mellan återförsäljare, konsument och samhälle. Forskningsintresset omfattar följande huvudteman:
1) köpbeteende och attityder2) digitalisering 3) innovation/affärsutveckling4) lojalitet. Fokus i forskningen är att bidra till branschen, göra skillnad och bidra till lärande på samtliga nivåer.Undervisar på olika program och i kurser kopplat till marknadsföring, detaljhandel och konsumentbeteende. Handleder uppsatser på olika nivåer samt är handledare för ett antal doktorander vid andra lärosäten.
marknadsföring, detaljhandel, köpbeteende, konsumentbeteende, e-handel, kundlojalitet, detaljhandelsinnovation