Malin Sundström
Professor
Organisationstillhörighet
Anställd på Avdelningen för företagsekonomi. Forskar inom samhällsvetenskap, ekonomi och näringsliv, företagsekonomi.FORSKNINGSOMRÅDE/FORSKNINGSINTRESSE
Forskar om detaljhandelns utveckling och vilka långsiktiga effekter och konsekvenser digitaliseringen har på relationen mellan återförsäljare, konsument och samhälle. Forskningsintresset omfattar följande huvudteman:
1) köpbeteende och attityder
2) digitalisering
3) innovation/affärsutveckling
4) lojalitet.
Fokus i forskningen är att bidra till branschen, göra skillnad och bidra till lärande på samtliga nivåer.
UNDERVISNING/HANDLEDNING
Undervisar på olika program och i kurser kopplat till marknadsföring, detaljhandel och konsumentbeteende. Handleder uppsatser på olika nivåer samt är handledare för ett antal doktorander vid andra lärosäten.
NYCKELORD
marknadsföring, detaljhandel, köpbeteende, konsumentbeteende, e-handel, kundlojalitet, detaljhandelsinnovation