Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Nätverkets ambition är att verka för nyttiggörande av kunskap samt att utgöra en plattform för olika former av erfarenhetsutbyte. På detta vis blir nätverket ett slags "nav" inom vilket vetenskapliga, utbildningsrelaterade och praktiknära frågeställningar kan formas och utvecklas.
Molin, M. & Bolin, A. (Red.)(2018). Socialpedagogisk handling – i teori och praktik. Högskolan Väst: Rapport 2018:4.
file:///Users/ismm/Desktop/Socialpedagogisk%20handling%20i%20teori%20och%20praktik.webarchive
Molin, M. (2020). The emerging concepts of participation and belonging in social pedagogy. Papers of Social Pedagogy. Vol. 13, No 1. p. 9-33. DOI: 10.5604/01.3001.0014.4350
Cedersund, E., Eriksson, L., Ringsby Jansson, B. & Svensson L A. (2021). Social pedagogy versus social work in a Swedish context. International Journal of Social Pedagogy, 10(1):13. DOI: https://doi.org/10.14324/111.444.ijsp.2021.v10.x.013.
https://uclpress.scienceopen.com/hosted-document?doi=10.14324/111.444.ijsp.2021.v10.x.013
Broström, M. & Helsing, B. (reds). Den relationella praktiken – Inom socialpedagogik och socialt arbete. Rapport från Högskolan Väst.
Cedersund, E., Eriksson, L., Ringsby Jansson, B. and Svensson, L. A. (2021). Social pedagogy versus social work in a Swedish context. International Journal of Social Pedagogy, 10(1): 13.
https://doi.org/10.14324/111.444.ijsp.2021.v10.x.013
En ny rapport har kommit ut skriven av Christer Cederlund, Lisbeth Eriksson, Bibbi Ringsby Jansson och Lars A. Svensson: I huvudet på en socialpedagog: En studie om yrkesverksamma välfärdsarbetare och deras föreställningar om socialpedagogik.