Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Hur aktiverar jag OneDrive for Business?

Så här aktiverar du OneDrive for Business:

1. Du börjar med att logga in på MyPage / Office365 / e-post.

2. Klicka på "våfflan" (de nio små kvadraterna) uppe i den blå listen och välj därefter Onedrive. Detta är OneDrive for Business trots att det bara står OneDrive. OBS! Första gången du klickar på OneDrive uppstår en fördröjning på ca fem-tio minuter då kontot skapas och aktiveras.

Ett meddelande där det står "We're almost ready!" kan komma att visas. Detta betyder att ditt konto är skapat och håller på att aktiveras.

3. När kontot är skapat (efter ca fem minuter) kommer en mapp- och fil-vy att visas när du klickar på OneDrive.

Hur laddar jag upp filer på OneDrive for Business?

1. Logga in i MyPage / Office 365 / e-post

2. Klicka på "våfflan" (de nio små kvadraterna) uppe i den blå listen och välj därefter Onedrive.

3. För att ladda upp en fil klicka på alternativet "Upload", välj önskad fil och klicka på "Open". Vill du skapa ett nytt dokument klickar du istället på "New".

4. För att ta bort en fil eller en mapp klickar du på punkterna (...) bredvid objektet, klickar på dem igen och därefter på "Delete".

Mer information

Se video: Lägg till dokument i OneDrive for Business.

Fler online-guider om OneDrive for Business:
Hantera din information - Microsofts guider

Exempel på guider som finns här är:

  • Skapa ditt OneDrive för företag-bibliotek
  • Följa dokument som är viktiga för dig
  • Dela dina dokument

Förutom guiderna finns det också en inbyggd hjälp när du använder One Drive for Business. Klicka på ?-ikonen i det övre högra hörnet så kommer du till hjälpen.

Senast uppdaterad