Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

 STUDENTMEDARBETARE – VAD ÄR DET?

Studentmedarbetare är en tidsbegränsad avlönad anställning i både offentliga och privata organisationer. Arbetsuppgifterna ska vara kvalificerade och ha koppling till studenternas utbildning. Tjänsten får uppgå till max 25 % av en heltid med anpassning till pågående studier. Övriga villkor avtalas mellan arbetsgivare och student. Se även den filmade intervjun längre ner på sidan!

Se alla lediga jobb som studentmedarbetare här

Villkor för anställning

  • Programstudenter på Högskolan Väst
  • Minst 1 års avklarade studier
  • Kvalificerade arbetsuppgifter
  • Max 25 % av heltid med anpassning till pågående studier

Fördelar för studenten

Det finns flera fördelar för dig som student. Du får:

  • värdefull arbetslivserfarenhet inför framtida arbetsliv
  • möjlighet att knyta värdefulla kontakter redan under utbildning
  • förbättrar din studieekonomi
  • nya kunskaper som kompletterar din akademiska utbildning

Fördelar för arbetsgivaren

Det finns flera fördelar för dig som arbetsgivare. Du får:

  • förstärkning av personal vid behov
  • möjligheter till projektanställning
  • aktuella kunskaper från högskoleutbildning
  • hjälp med din rekrytering

Hur går anställningsprocessen till?

Högskolan Väst ansvarar för utannonsering av de tjänster som arbetsgivare önskar. Studenten söker tjänsten på sedvanligt vis med CV och personligt brev och det är upp till arbetsgivaren vem som anställs.

Att tänka på

  • Arbetsgivaren skall avsätta resurs för introduktion och handledning
  • Tjänsten utvärderas av både student och arbetsgivare efteråt

Koordinator

Högskolan har anställt en koordinator för att arbeta med kontakter med arbetsgivarna och att vara länken mellan studenter, högskolan samt offentliga och privata arbetsgivare.

 

Senast uppdaterad av Louise Staxäng Torbäck