Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Hur ansöker jag?

Du ansöker genom att logga in i systemet NAIS och fylla i webbformuläret. Där måste du också bifoga ett intyg som är utfärdat av läkare, logoped eller motsvarande, som styrker att du har en varaktig funktionsnedsättning

Till ansökan i NAIS (länk till ansökan)

Vad händer efter ansökan?

När ansökan är registrerad kommer en samordnare för pedagogiskt stöd att kontakta dig för att boka ett personligt möte. Under mötet diskuterar vi vilket stöd som passar dig och ni gör en gemensam planering utifrån din utbildnings upplägg och dina behov.

Efter mötet sammanfattar samordnare stödet i ett skriftligt besked med beslut/rekommendationer om särskilt pedagogiskt stöd. Du laddar själv ner beskedet via Nais.

Beslut om stöd

Det beslut du får om stöd ska du kunna visa upp för din studie- och yrkesvägledare, lärare, examinatorer och övriga som behöver känna till ditt behov av stöd.

Om ditt behov av stöd förändras under studietiden, ansvarar du som student själv för att anmäla det till samordnaren för pedagogiskt stöd. Det gäller både om du upplever ett förändrat behov av stöd och om stödet kan avslutas.

Kontakt


Senast uppdaterad av Elin Behrns