Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Hur går det till?

En grupp på 2-3 studenter träffar sin tilldelade mentor 4-6 gånger under mentorsåret. Mötena kan ske både fysiskt och via e-mötesverktyg som exempelvis Zoom, Microsoft Teams eller Skype.

Diskussionerna under mötena kretsar kring yrkesrollen och relaterar till de kurser du har läst och läser under mentorsåret. Studenterna formulerar själva frågeställningar med målet att:

Reflektera kring teori och praktik i HR-rollen
Utveckla ett professionellt förhållningssätt och stärka identifikationen med arbetsrollen
Bygga ett professionellt nätverk inom arbetslivet
Studenterna deltar aktivt i träffarna och skriver en avslutande rapport. Efter mentorsåret får du ett intyg som överlämnas vid examen.

Studenterna ansvarar själva för att hålla kontakten och planera träffarna. En student utses till kontaktperson, som hanterar praktiska frågor och fungerar som länk mellan mentor och högskolan.

Fördelar för dig som student

Ökad förståelse för teoretiska kunskaper från campus
Möjlighet att forma framtidens arbetsgivare
Utöka ditt nätverk genom erfarenhetsutbyte med yrkesverksamma inom HR
Delta i aktiviteter anordnade av Högskolan Väst inom arbetsintegrerat lärande

PS. "filmklippet spelades in när HR-programmet hette personalvetarprogrammet, men upplägget och aktiviteten är fortfarande densamma. ”

 

Ansvarig för Tema Mentorskap är Pauline Georgy som arbetar som lärare på kandidatprogrammet i HR och som HR-strateg på HR-avdelningen. För att komma i kontakt i ärenden som rör Tema Mentorskap, vänligen använd funktionsbrevlådan för Tema Mentorskap (se kontaktuppgifter på sidan).

Kontakt och mer information


Senast uppdaterad