Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Innehåll

Kursen är en introduktion till verksamhetsstrategi på avancerad nivå. Kursen behandlar teman som företagsstrategi, verksamhetsstrategi samt försörjningsled i samverkan utifrån ett konkurrensperspektiv. Kursen behandlar viktiga begrepp som differentiering, kostnadsfördelar, teknik/processtrategi, strategiska inköp och leverantörskontrakt, samt strategier för effektiv kundhantering. Genom att tillämpa analytiska verktyg och metoder kommer studenterna att kunna bedöma och analysera olika verksamhetsstrategier och deras relevans inom olika konkurrenssituationer.

Förkunskaper

Tre års högskolestudier med teknisk inriktning (högskoleingenjör eller kandidat inom teknik 180hp). Alternativt relevant arbetslivserfarenhet. 

Bifoga meritförteckning om du söker baserat på arbetslivserfarenhet, du hittar mall på vår hemsida www.hv.se/produktionskurser

Genomförande och pedagogik

Kursen bedrivs enligt Högskolan Västs koncept arbetsintegrerat lärande som syftar till att integrera teori och praktik på olika sätt i kursen. Teoriföreläsningar varvas med verklighetsbaserade fallstudier och exempel. Examinationsmetoden är utformad för att passa yrkesverksamma.

Kursformen (campus eller distans) kan variera. Formen anges i samband med att kursen annonseras. Aktuellt utbud hittar du här.

Kurskod

VIP600

Anmälan

Anmälan till kursen sker via Högskolan Västs webbsida www.hv.se/produktionskurser

Frågor kan skickas till produktionskurser@hv.se

Senast uppdaterad