Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Ämnesområdet företagsekonomi behandlar modeller och metoder för hur organisationer och företag ska uppnå de för verksamheten uppställda målen både avseende det interna arbetet och gentemot det omgivande samhället. Företagsekonomi II består av två grundkurser i ekonomistyrning och marknadsföring.
Delkurserna syftar till att utifrån ett vetenskapligt förhållningssätt och aktuell forskning utveckla förmågan att identifiera, analysera och diskutera företagsekonomiska problem och processer med fokus på ekonomistyrning och marknadsföring. Kurslitteratur och undervisning på engelska kan förekomma.
Följande kurser om vardera 7,5 hp ingår:
  • Ekonomistyrning
  • Marknadsföring I
Läs mer om att studera på distans
Kursen ges helt nätbaserad. Föreläsningarna är inspelade och frivilliga (är tillgängliga twentyfour-seven). Seminarierna är obligatoriska och genomförs via Skype.
Tidigare har de genomförts sen eftermiddag/kväll vilket vi sannolikt kommer att fortsätta med. Inlämningsuppgift genomförs i grupp. Gruppmedlemmarna avgör själva när på dygnet arbetet ska genomföras. Hemtentamen (en stycken) under dagtid. Tekniken som används på kursen är Skype, HV-play och Canvas.

FAKTA


NIVÅ

Grundnivå

BEHÖRIGHETSKRAV

Grundläggande behörighet samt godkänt resultat i följande kurs/kurser: Samhällskunskap A. Eller: Grundläggande behörighet enligt GY11/VUX12 samt godkänt resultat i följande kurs/kurser: Samhällskunskap 1b alternativt 1a1+1a2. (Områdesbehörighet 4 / A4).

STUDIETAKT

Deltid

UNDERVISNINGSFORM

Distans

UTBILDNINGSTILLFÄLLEN


HÖST 2019

UNDERVISNINGSTID

Varierande tider

SISTA ANMÄLNINGSDAG

15 april 2019

ANMÄLNINGSKOD

HV-12036

START/SLUT

Från v.36 2019 till v.03 2020