Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Studenter sitter och pratar med varandra utanför högskolans entré. Foto.

Ämnesområdet företagsekonomi behandlar modeller och metoder för hur organisationer kan uppnå för verksamheten uppställda mål både avseende det interna arbetet och gentemot det omgivande samhället. Kursen syftar till att utifrån ett vetenskapligt förhållningssätt och aktuell forskning inom området strategisk marknadsföring utveckla förmågan att identifiera, analysera och diskutera marknadsföringsrelaterade fenomen, beteenden och processer. Kursen innehåller individuella uppgifter såväl som gruppuppgifter, vilka alla ställer akademiska krav på innehåll, språk och form. Kursen innehåller AIL-inslag i form av ett grupparbete. Kurslitteratur samt gästföreläsningar på engelska kan förekomma.

FAKTA


NIVÅ

Grundnivå

BEHÖRIGHETSKRAV

Fullgjorda kursfordringar om 22,5 högskolepoäng i företagsekonomi innefattande kursen MFA101 Marknadsföring I 7,5 högskolepoäng eller motsvarande kunskaper.

STUDIETAKT

Deltid

UNDERVISNINGSFORM

Campus

UTBILDNINGSTILLFÄLLEN


HÖST 2025

HÖST 2025

UNDERVISNINGSTID

Dagtid

SISTA ANMÄLNINGSDAG

ÖPPEN FÖR SEN ANMÄLAN

ANMÄLNINGSKOD

HV-88123

START/SLUT

Från v.46 2025 till v.03 2026

Behöver du hjälp?

Behörighet, urval, antagning, studievägledning och övriga frågor

Kontakta Servicecenter