Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

En lärare förklarar för två studenter. Foto.

Ämnesområdet företagsekonomi behandlar modeller och metoder för hur organisationer kan uppnå för verksamheten uppställda mål både avseende det interna arbetet och gentemot det omgivande samhället. Kursen Organisation och organisering, 7,5 hp, syftar till att utifrån relevant forskning utveckla förmågan att identifiera, analysera och diskutera organisatoriska fenomen, beteende och processer särskilt samspelet mellan individ, grupp och organisation.

Kursen innehåller individuella uppgifter såväl som gruppuppgifter, vilka alla ställer akademiska krav på innehåll, språk och form. Kursen innehåller AIL-aktiviteter i form av frågeställningar relaterat till yrkeslivets praktik och organisationers samtida utmaningar. Kurslitteratur samt gästföreläsningar på engelska kan förekomma.

Kursen är helt nätbaserad vilket innebär att streamade/förinspelade föreläsningar och digitala seminarier tillhandahålls via högskolans lärplattform. För att kunna delta i kursen krävs tillgång till dator med internetuppkoppling, webbkamera och headset med mikrofon. Kommunikation med lärare och studiekamrater sker främst via lärplattformen samt vid digitala möten, chatt, e-post och liknande system.

FAKTA


NIVÅ

Grundnivå

BEHÖRIGHETSKRAV

Grundläggande behörighet. Du behöver också: Samhällskunskap 1b eller Samhällskunskap 1a1 och 1a2

STUDIETAKT

Deltid

UNDERVISNINGSFORM

Distans

UTBILDNINGSTILLFÄLLEN


HÖST 2025

HÖST 2025

UNDERVISNINGSTID

Blandad undervisningstid

SISTA ANMÄLNINGSDAG

15 april 2025

ANMÄLNINGSKOD

HV-88121

START/SLUT

Från v.46 2025 till v.03 2026

EXTRA INFORMATION

Kursen genomförs helt nätbaserat. Schemalagda (ej obligatoriska) föreläsningar kan förekomma. Även examinationer (såsom seminarier och inlämningsuppgifter) genomförs nätbaserat.

Behöver du hjälp?

Behörighet, urval, antagning, studievägledning och övriga frågor

Kontakta Servicecenter