Ulrika Lundh Snis
Professor
VICEREKTOR OCH VERKSAMHETSLEDARE
Organisationstillhörighet
Anställd på Avdelningen för informatik. Forskar inom samhällsvetenskap, arbetsintegrerat lärande, informatik, industriellt arbetsintegrerat lärande.UPPDRAG
Ulrika Lundh Snis är vicerektor och ingår i högskolans ledningsgrupp och leder bland annat i arbetet med att AIL-certifiera alla högskolans utbildningsprogram och att utforma samverkan med högskolans strategiska partners. Ulrika är dessutom verksamhetsledare för komplett akademiska miljö arbetsintegrerat lärande. I en komplett akademisk miljö bedrivs verksamhet hela vägen från grundutbildning, avancerad nivå, utbildning på forskarnivå till forskning inom området. Det är balans och dynamik mellan utbildning, forskning och samverkan för att nå den höga kvalitet som behövs för att möta samhällsutmaningarna.
FORSKNINGSOMRÅDE/FORSKNINGSINTRESSE
Ulrika Lundh Snis är professor i informatik med inriktning på arbetsintegrerat lärande. Ulrikas forskning fokuserar på kompetens- och lärandeprocesser vid utveckling och användning av digitala system och tjänster. Med användares och verksamheters behov i fokus engagerar sig Ulrika i olika typer av digitaliseringsprojekt med bäring mot socio-tekniska frågeställningar som överbryggar gränslandet mellan sociala praktiker och tekniska tillämpningar. De senaste åren har forskningen bedrivits i ett 25-tal externfinansierade forskningsprojekt i samarbete med flera olika partners i omgivande samhället. Forskningen sker inom ramen av Högskolan Västs styrkeområde ”Arbetsintegrerat Lärande” (AIL). Ulrika har publicerat drygt 100-talet vetenskapliga artiklar, samskrivit 4 böcker, arrangerat flera internationella konferenser och specialsessioner.
Lyssna gärna på hennes installationsföreläsning - Professorpodden - där hon berättar mer om sin forskning. Den publicerades i samband med att Ulrika installerades som professor i oktober 2021.
UNDERVISNING/HANDLEDNING
Ulrika undervisar på forskarutbildningen i arbetsintegrerat lärande. Hon har handlett 12 doktorander till disputation samt huvudhandleder för närvarande 3 doktorander inom informatik och arbetsintegrerat lärande.
Nyckelord
Informatik, Arbetsintegrerat lärande, Lärande i arbetslivet, Industriellt arbetsintegrerat lärande.
Publikationer
Enhancing Work-Integrated Learning (Wil) through Strategic Stakeholder Collaboration
Ulrika Lundh Snis, Helena Vallo Hult, Hanne Smidt, Johan Linder, Urban Carlén, Kristina Johansson, Ulla Fredriksson-Larsson, Marie Påsse, Ingrid Tano
Abstraction, mimesis and the evolution of deep learning
Jon Eklöf, Thomas Hamelryck, Cadell Last, Alexander Grima, Ulrika Lundh Snis
Kvalitetsramverk för arbetsintegrerat lärande i högre utbildning (KAILU-project)
Ulrika Lundh Snis, Hanne Smidt, Ulla Fredriksson-Larsson, Ingrid Tano, Marie Påsse, Urban Carlén, Helena Vallo Hult, Johan Linder, Kristina Johansson
What leaders require to deploy AI in manufacturing companies : An interdisciplinary and mixed methods approach
J. Eklöf, T. Hamelryck, Ulrika Lundh Snis
WIL'22 7-9 December 2022, International Conference on Work Integrated Learning, University West, Trollhättan, Sweden : Abstract Book
Desperately seeking industrial digital strategy : a dynamic capability approach
Linnea Carlsson, Monika Hattinger, Anna Karin Olsson, Ulrika Lundh Snis
Towards sharing economy in rural areas
Lars-Olof Johansson, Livia Norström, Ulrika Lundh Snis, Anna Sigridur Islind
Certifiering av arbetsintegrerat lärande i högre utbildning
Ulrika Lundh Snis, Hanne Smidt, Urban Carlén, Bibbi Ringsby Jansson
Real-time Analytics through Industrial Internet of Things : Lessons Learned from Data-driven Industry
Monika Hattinger, Ulrika Lundh Snis, Anna Sigridur Islind
SESMA Om framtidens hållbara mobilitet i en liten stor stad : Forskningsrapport
Becoming a smart old town : How to manage stakeholder collaboration and cultural heritage
Ulrika Lundh Snis, Anna Karin Olsson, Iréne Bernhard
Artificial and Human Intelligence through Learning : How Industry Applications Need Human-in-the-loop
Ulrika Lundh Snis, Andreas de Blanche, Kristina M. Eriksson, Monika Hattinger, Anna Karin Olsson, Linnea Carlsson, Stanislav Belenki
Do Municipal Facebook Performance and Citizen Satisfaction go Hand in Hand?
Martin Gellerstedt, Livia Norström, Iréne Bernhard, Urban Gråsjö, Ulrika Lundh Snis
Inclusive place innovation as a means for local community regeneration
Iréne Bernhard, Anna Karin Olsson, Ulrika Lundh Snis
Knowing the Practice of Industry 4.0 Through Industrial Work-integrated Learning
Ulrika Lundh Snis, Charlotte Arghavan Shahlaei, Monika Hattinger
Exploring digital service innovation-a Scandinavian perspective
Lars-Olof Johansson, Ulrika Lundh Snis
Online learning : "In between" University studies and professional work
Ditte Kolbaek, Ulrika Lundh Snis
The Virtual Clinic : Two-sided Affordances in Consultation Practice
Anna Sigridur Islind, Ulrika Lundh Snis, Tomas Lindroth, Johan Lundin, Katerina Cerna, Gunnar Steineck
Boundaries of Logics in Municipality Communicators' Facebook Practice : Towards a New Public Service Competence
Livia Norström, Iréne Bernhard, Ulrika Lundh Snis
Learning at the digital boundaries
Anna Sigridur Islind, Ulrika Lundh Snis, Jan Pries-Heje
Conceptualizing University-Society Collaboration : A Literature Review Focusing on Drivers of Collaboration
Iréne Bernhard, Ulrika Lundh Snis, Anna Karin Olsson, Ellinor Torsein, Tobias Arvemo
Att utveckla Lysekils centrum tillsammans : utmaningar och möjligheter
Tobias Arvemo, Iréne Bernhard, Ulrika Lundh Snis, Anna Karin Olsson, Ellinor Torsein
Digitaliseringen i skolan : möjligheter och utmaningar
Thomas Winman, Maria Spante, Sara Willermark, Lars Svensson, Ulrika Lundh Snis
Collaboration Model for Work-Integrated Learning in Higher Education 3rd Cycle
Iréne Bernhard, Ulrika Lundh Snis, Martin Gellerstedt, Lars Svensson
Guest editorial: Learning capabilities for future work practices : part two
Ann Svensson, Ulrika Lundh Snis, Iréne Bernhard
Guest editorial : Learning capabilities for future work practices
Ann Svensson, Ulrika Lundh Snis, Iréne Bernhard
The Intersection Between Information Systems and Workplace Learning : A Systematic Review and Research Agenda
Helena Vallo Hult, Lars-Olof Johansson, Anna Sigridur Islind, Ulrika Lundh Snis
The analogue disruption of digitalization : the Local bases of the hospitality industry in a Global economy
Karin Högberg, Ulrika Lundh Snis, Lars Svensson, Elin Wihlborg
Reviewing human-centric themes in intelligent manufacturing research
Monika Hattinger, Andreas de Blanche, Anna Karin Olsson, Linnea Carlsson, Ulrika Lundh Snis, Kristina M. Eriksson, Stanislav Belenki
Enhancing Quality through Work Integrated Learning and Collaboration Partnership
Ulrika Lundh Snis, Helena Vallo Hult, Hanne Smidt, Urban Carlén, Kristina Johansson, Ulla Fredriksson-Larsson, Marie Påsse, Johan Linder
Conceptualizing industrial workplace learning : an information systems perspective
Charlotte Arghavan Shahlaei, Ulrika Lundh Snis
Introduction to the Minitrack on Sharing Economy in Rural Areas
Lars-Olof Johansson, Livia Norström, Ulrika Lundh Snis, Anna Sigridur Islind
Artificial and human aspects of Industry 4.0: an industrial work-integrated-learning research agenda
Andreas de Blanche, Linnea Carlsson, Anna Karin Olsson, Kristina M. Eriksson, Stanislav Belenki, Ulrika Lundh Snis, Monika Hattinger
Re-organizing for digital product platforms : the work of vehicle motion engineers
Charlotte Arghavan Shahlaei, Ulrika Lundh Snis, Dick Stenmark, Rohit Tikekar
Taking care of Digital initiatives : Managers approaching industrial digitalization
Linnea Carlsson, Anna Karin Olsson, Ulrika Lundh Snis
Samverkansmodell för Arbetsintegrerat Lärande i Forskarutbildning : En ökad samhällsrelevans genom interaktiva flöden
Iréne Bernhard, Ulrika Lundh Snis, Martin Gellerstedt, Lars Svensson
Stakeholder Involvement in City Transformation : Towards a Smart Old Town
Ulrika Lundh Snis, Iréne Bernhard, Anna Karin Olsson
A conceptual model for university-society research collaboration facilitating societal impact for local innovation
Anna Karin Olsson, Iréne Bernhard, Tobias Arvemo, Ulrika Lundh Snis
Contextualizing Competence And Learning For Industry 4.0
Ulrika Lundh Snis, Monika Hattinger
What competence is not
Charlotte Arghavan Shahlaei, Ulrika Lundh Snis
New Logics of Ethics in the Age of Digital Platforms : Design Fictions of Autonomous Cars
Livia Norström, Charlotte Arghavan Shahlaei, Lars-Olof Johansson, Anna Sigridur Islind, Ulrika Lundh Snis
Organizing in the age of digital product platforms : The work of integrated vehicle control engineers
Charlotte Arghavan Shahlaei, Ulrika Lundh Snis, Dick Stenmark
Work-Integrated Learning : Impact of Individual and organizational Digitalization on Knowledge management and Expertise Sharing
Martin Gellerstedt, Victoria Gellerstedt, Iréne Bernhard, Lennarth Bernhardsson, Ulrika Lundh Snis, Helena Vallo Hult
Stakeholder Collaboration for Place Innovation : Challenges and Visions in Local Regeneration
Iréne Bernhard, Anna Karin Olsson, Ulrika Lundh Snis
Work-integrated Learning : Increasing societal impact by decreasing the gap between research and practice
Martin Gellerstedt, Iréne Bernhard, Ulrika Lundh Snis, Lars Svensson
Besökar- och boendestudie i Lysekil sommaren 2017
Tobias Arvemo, Iréne Bernhard, Ulrika Lundh Snis, Anna Karin Olsson, Ellinor Torsein
Degree of Digitalization and Citizen Satisfaction : A Study of the Role of Local e-Government in Sweden
Iréne Bernhard, Livia Norström, Ulrika Lundh Snis, Urban Gråsjö, Martin Gellerstedt
From Co-Design to Co-Care : Designing a Collaborative Practice in Care
Anna Sigridur Islind, Ulrika Lundh Snis
Lessons Learned From A Cross-Sector Development Project : An Integrative Research Approach
Tobias Arvemo, Iréne Bernhard, Ulrika Lundh Snis, Anna Karin Olsson, Ellinor Torsein
Forskningsprojekt