Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Information kring aktivering, uppladdning av filer, guider m.m.
Så här aktiverar du OneDrive:
1. Du börjar med att logga in på www.office.com
2. Klicka på Onedrive. OBS! Första gången du klickar på OneDrive uppstår en fördröjning på ca fem-tio minuter då kontot skapas och aktiveras.
Ett meddelande där det står "We're almost ready!" kan komma att visas. Detta betyder att ditt konto är skapat och håller på att aktiveras.
3. När kontot är skapat (efter ca fem minuter) kommer en mapp- och fil-vy att visas när du klickar på OneDrive.
1. Logga in på www.office.com
2. Klicka på Onedrive.
3. För att ladda upp en fil klicka på alternativet "Upload", välj önskad fil och klicka på "Open". Vill du skapa ett nytt dokument klickar du istället på "New".
4. För att ta bort en fil eller en mapp klickar du på punkterna (...) bredvid objektet, klickar på dem igen och därefter på "Delete".
Det finns en inbyggd hjälp i OneDrive. Klicka på ?-ikonen i det övre högra hörnet så kommer du till hjälpen.
Behöver du mer hjälp i OneDrive? Gå till Microsofts guider