Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Vad är OneDrive for Business?

OneDrive for Business är en molntjänst för lagring av filer, avsedd för proffessionellt bruk. OneDrive for Business är en del av Office 365, som vi använder för vår e-post. Man kan jämföra OneDrive for Business med Dropbox, Box eller Google Drive. Personal och studenter på Högskolan Väst har tillgång till OneDrive for Business.

Microsoft erbjuder också en lagringstjänst som kallas OneDrive. Observera att OneDrive for Business inte är samma sak som OneDrive. OneDrive är en kostnadsfri privat/konsument onlinelagring som du får med ett Microsoft-konto eller Outlook.com. 

Hur du använder OneDrive for Business

Alla filer i OneDrive for Business är personliga som standard. Du kan enkelt dela filer och samarbeta i dokument med andra användare på Högskolan Väst. 

Lagra filer

  • Lagra upp till 1TB
  • 2GB max storlek på respektive fil

Åtkomst och synkronisering

  • Du kommer åt dina filer via valfri webbläsare eller mobilenhet.
  • Du kan synkronisera dina filer till din privata dator för offlinehantering.

Skapa och editera Microsoft Office-filer i molnet med Office Web Apps

  • Word
  • Excel
  • PowerPoint
  • OneNote

Vad händer när du slutar på Högskolan Väst?

När du slutar på Högskolan Väst stängs ditt Office 365 konto. Därför är det viktigt att du på egen hand hanterar dina filer i god tid före slutdatum.

Hur aktiverar jag OneDrive for Business

Gå till sidan "Kom igång med OneDrive for Business".

Senast uppdaterad av ServiceCenter