Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Doktorand inom pedagogik med inriktning AIL
Anställd på Avdelningen för omvårdnad - grundnivå.
Forskar inom vård och hälsovetenskap, arbetsintegrerat lärande, hälsovetenskap.
Rumsnummer: G444
Syftet med projektet är att skapa kunskap om nyutbildade sjuksköterskors arbetsintegrerat lärande i övergång mellan utbildning och yrkesliv
För en uppnå målet god och säker vård ska nyutbildad hälso- och sjukvårdpersonal på effektivt, kvalitativt och hållbart sätt, utveckla förmåga att hantera rutinmässiga såväl som komplexa och riskfyllda vårdsituationer. I detta doktorandprojekt studeras arbetsintegrerat lärande (AIL) i övergång mellan utbildning och yrkesliv med fokus på utveckling av kompetens och förmåga, arbetstillfredsställe och arbetsförmåga. Projektet syftar till att skapa en fördjupad kunskap om innehåll och kvalitet i AIL och bidra med kunskap om hur professionell utveckling kan främjas och stödjas såväl i utbildning som i arbetsliv.