Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Docent i pedagogik med inriktning mot arbetsintegrerat lärande
Anställd på Avdelningen för omvårdnad - avancerad nivå.
Forskar inom samhällsvetenskap, vård och hälsovetenskap, vårdvetenskap.
Rumsnummer: G422
Övergripande har min forskning fokuserat på yrkeskunnande, dess innehåll och hur det lärs och utvecklas i en akademisk högskoleutbildning och i yrkeslivet. Några exempel på begrepp jag använt i min forskning är: erfarenhetsbaserad kunskap, praxis, socialisation, kultur och arbetsintegrerat lärande (AIL). Områden jag studerat är: handledning i VFU (läkarutbildning), övergång från sjuksköterskeutbildning till yrkesliv, verksamhetsutveckling (kommunal vård/länssjukvård) och informationssäkerhetskultur i vården. I min forskning har jag i huvudsak använt mig av kvalitativa metoder, som exempelvis etnografi, innehållsanalys och grundad teori.
Jag undervisar framförallt i vårdutbildningar på grund och avancerad nivå. Jag är också inriktningsansvarig vid magisterprogrammet Vårdvetenskap med inriktning mot arbetsintegrerat lärande (AIL)
Yrkeskunnande, handledning, lärande, yrkessocialisation, vetenskaplig utbildning, informationssäkerhetskultur och verksamhetsutveckling.
I ett avsnitt av ForskarFredagpodden möter jag radioprofilen Morgan Larsson - så välkommen att höra mer om min forskning, varför jag forskar och vad som driver mig. Lyssna här!
Publikationer
Forskningsprojekt