Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Kurs webbild
Vill du vara med och tillverka framtidens spel? I kursen använder vi en modern spelutvecklingsmotor som till exempel Unity eller Unreal för att skapa 3D-objekt och låta dessa interagera med varandra. Vissa objekt i spelet kan dessutom skapas i ett annat 3D-program som till exempel Blender. När spelets objekt är på plats importeras dessa i spelutvecklingsmotorn och med hjälp av den inbyggda fysikmotorn skapas realistiska kollisioner. För att ge extra kraft åt sådana kollisioner används ljud- och ljuseffekter. Slutligen lär du dig grundläggande programmering för att kunna hantera saker som poängräkning och meddelanden som ger återkoppling till spelaren. Under kursens gång kommer vi att varva teori med mycket praktik för att i ett avslutande projektarbete kunna utveckla ett eget 3D-spel utifrån de möjligheter en modern spelmotor erbjuder.

FAKTA


NIVÅ

Grundnivå

BEHÖRIGHETSKRAV

Grundläggande behörighet

STUDIETAKT

Deltid

UNDERVISNINGSFORM

Distans

UTBILDNINGSTILLFÄLLEN


HÖST 2017

UNDERVISNINGSTID

Varierande tider

SISTA ANMÄLNINGSDAG

18 april 2017

ANMÄLNINGSKOD

HV-14959

START/SLUT

Från v.45 2017 till v.02 2018

EXTRA INFORMATION

Studera på distans