Upplägg och utformning- Ekonom expand_more
Co-oparbetet är uppdelat på fyra perioder under utbildningen. Observera att arbetsuppgifterna kommer variera beroende på verksamhet.
CO-OPPERIOD 1
Under den här perioden skall studenten lära sig grunden i organisationen och skaffa sig en förståelse för verksamheten. Studenterna skall få med sig en övergripande inblick i vad de skulle kunna arbeta med på företaget/organisationen, interna språk, organisationskultur och arbetssätt. Introduktion i rutinarbete såsom fakturering, kundreskontra, kundtjänst eller deklarationsgranskning.
CO-OPPERIOD 2
Arbetet under period 2 skall innebära ekonomsuppgifter och kanske projektuppdrag. Delta i bokslutsarbete samt beroende på arbetsplats utföra ett mer självständigt arbete under handledning.
CO-OPPERIOD 3
Tredje arbetsperioden innebär normalt deltagande i budgetarbete och löpande uppgifter så som bokföring, reskontra m.m.
CO-OPPERIOD 4
Under den sista arbetsperioden förväntas studenten självständigt ansvara för eller medverka i ett mindre projekt på arbetsplatsen. Lämpligt ansvarsområde identifieras i samarbete med en utsedd handledare i företaget.