Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats för att den ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.
Co-op är en utbildningsmodell där studenten varvar teoretiska studier och arbete. Att anställa en Co-opstudent ger er som företag ett antal fördelar både på kort och lång sikt.
Möjligheten att redan tidigt i utbildningen få möjlighet att lära känna en student ger många positiva effekter. Studenterna ser sig redan efter första arbetsperioden som en del av företaget och refererar ofta till företaget som "mitt företag".
Risken att göra en kostsam felrekrytering är mycket liten då man under tre perioder och tre år har möjlighet att lära känna studenten. Det finns inga krav på att man anställer studenten efter avslutade studier.
Resultatet blir att man har en student som är startklar dag ett efter avklarad examen och har betydligt bättre förutsättningar att klara av arbetsuppgifterna än en student utan motsvarande erfarenhet. Ett flertal företag ser idag möjligheten att anställa Co-opstudenterna som en av sina viktigaste rekryteringskällor. Studenterna för också in ny kunskap och nya perspektiv i ert företag.
Möjligheten att påverka utbildningen är stor. Högskolan vill gärna ha in synpunkter och förbättringsförslag för att kunna erbjuda så uppdaterade och välförankrade utbildningar som möjligt.
I den återkoppling vi fått från arbetsgivare som har eller har haft Co-opstudenter, framkommer följande fördelar: